2012/08/03

Gecenin Bilmem Kaçı

Gözyaşlarımın tuzunu emdim,
Çatlamış dudaklarımla..
Kasvetli bir hava, iliklerimde hissettiğim..
Güneş sanki beyaz tenime inat
Yakıyor, avuç içlerimi..
Nedenini çözemediğim bir ıslaklık var 
Annemden kalma, mavi elbisemde.
Yıllarca, geceleri yalnız geçtirdiğim halde.
Tuhaf bir yorgunluk var, omuzlarımda.
Sesim kısık.
Akşamdan kalma soğuk kırmızı bir şarap olmalı sebebi.
Saçlarımın uçları kırık.
Uzun zamandır kestiremedim,
Kaç ay önceydi, hatırlamıyorum.
Aynaların karşısında dimdik durmaya çalışan,
Bir beden diliyorum ama yapamıyorum.
Aynalar sanki biraz sinsi,biraz da yalancı..
Günlerce törpülenmemiş tırnaklarımı fark ediyorum
Ellerimi, yanaklarıma götürünce..
Dağınıklığımın sebebini bilmediğim
Bir kitap arıyorum, odamda.
Yazarı altı yıl önce öldüğünü hatırlıyorum
Ve bir kaç tane de kahramanlarını.
Masanın üzerinde, kokusunu hissettiğim
Şekerli bir kahvenin tadına bakıyorum;
Tadı biraz, anlamsız.
Ezberini unuttuğum bir şiir dolanıp duruyor dilimde.
Yıllardır ilk defa kusursuz ve yanlışsız hatırlayabildiğim.
Gecenin bilmem kaçında,
Kim bilir hangi sebepten aradığını bilmediğim yabancılaşan bir numara.
Gözlerimin kapandığını,
Kirpiklerimi tenimde hissedince anlıyorum.
Şiirimin sebebini düşünüyorum,
Fakat düşünmekten bir an soğuyorum.
Uykuyu davet ediyorum,
Cömert bir teklifle.
Hatırlayamıyorum gecenin bilmem kaçında
Davetime teşvik ettiğini..


 M.Şener
22.05.11 / 03.41